God Jul o sånt...

Vad ska man verkligen säga om allt?

Har vart hemma en vecka nu... Väldigt skönt att vara hemma... Ibland blir jag så sugen på att bara flytta tillbaka till Vetlanda, allt är så enkelt här! Man känner alla, man vet hur alla beter sig, o framförallt VARFÖR dom gör som dom gör! Fast det är ju bara ibland... Är ju en del av mig som person, att inte veta allt, att ta reda på saker o hitta nya grejer att fatta... Men det är jobigt ibland. Varför kan inte jag va en av de personerna som nöjer mig med ett vanligt Svenssonliv?? Jobba där man får jobb, köpa sig ett hus när man får lån, festa på UP på lördagar, åka runt i en volvo-kombi? SHIT, det där passar mig inte alls vid närmre eftertanke.

Jag är för övrigt 22 nu, och känner mig inte något mer vuxen eller mer förståndig... Pappa säger till mig att jag har blivit vuxen,o det är ju alltid något bra.

Julafton var även i år bra... Kul att Vetlanda nämns i nyheterna p g a bråk och att folk fick föras till häktet.... Tur att vi är kända för något... Men, i Vetlanda så kan det numera inte gå en julafton utan minst två poliser som har sina fjäderbatonger i luften.
Juldagen var ävan ösig den. Elle o jag rockade loss i vardagsrummet. Va på UP redan vid nio, sen vart det fullt ös där till tolv... Sen till Claudie o käka.... Var även tvungen att hinna upp till Why Not's årliga julfest... Inte jättespännande där alltså... Men traditioner ni vet... Det som förgyllde kvällen var Tilda o min fotosession på streetan, fan va jag skrattade! Galenpanna*

Har haft det så bra hemma hittils, har umgåtts så mycket med min underbara syster, mina fina föräldrar och mina trogna härliga vänner. Det är dom sakerna som verkligen gör Vetlanda till ett ställe jag älskar, trots alla fjäderbatonger o bråk.

Nu ska jag gå o lägga mig, sen upp imorn och ägna hela dagen åt välfärdsteori, måste nog lära mig va fan det e för nåt...

Nyår blir med största sannolikhet i Kalmar...


Massa love*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0