Tänkte på en sak...

...idag i min pluggpaus, som ändå såg ut som effektivt pluggande då jag stirrade in i mina böcker...
Jag kom o tänka på förhållande och omgivning...

Om folk o allmänhet inte tog någon notis om omgivningen skulle vi ha mer kärlek då?

Är det så att folk tänker alldeles för mycket på vad omgivningen ska säga eller tycka om den man kanske tycker om... Hade kläder, religion, "samhällsklass", kön haft någon betydelse som det kan ha hos folk...
Hade det kanske inte vart så att vi hade hängt med dom som vi gillade mest, utan någon som helst tanke på omgivningen, eller är det så att vi kanske trivs ihop med dom, just på grund av omgivningen...
Är det omgivningen som skapar oss som människor, eller skapar vi oss själva...

Fundera på det ni en tisdagskväll....

Själv ska jag försöka plugga lite till...

Love*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0