blåögd och naiv

Läser och arkiverar dagboksinlägg från 2002 och framåt!
Förstår ni att det är 6 år sedan!
Det är SÅ länge, samtidigt känns det som om vissa av de sakerna hände igår!

Jag var så... blåögd, naiv och lättlurad då!
Dock väldigt lycklig... Hel på nåt sätt!
Det kanske är som smala Sussie säger: att man gärna spelar lite dum för att bli lycklig...

Det är så sjukt att sitta och läsa gamla inlägg, så här långt efter, när man VET hur det blev...
Ibland känns det som om dom tre åren var tre år av lögner...
Men jag kan inte tänka så, det är ju de åren jag refererar till när jag va lycklig!
Jag var lycklig, jag mådde bra, allt var enkelt...

Dock ligger det en mörk mörk skugga över den tiden...
Vilket jag också märker i inläggen...
Jag kan nästan räkna ner datumen, tills jag VET vad som kommer hända, vad som kommer att stå, hur jag mådde då!


Det är skönt att man inser att man har fått perspektiv på saker och ting, och VET vad som är rätt och fel!
Jag kan eventuellt kanske vara lite väl kritisk... Jag är inte lätt att ha o göra med alltid, och det vet jag om...
Krav.... Kan vara mitt ledord!

Över o ute....

--








Som du sa det kan vara svårt att bli riktigt nöjd
Det är så lätt att fantisera
Och mina tankar och minnen står mig upp i halsen

Men mycket vill ha mera
Och jag har kvar av sommarn om du behagar
Om du behagar komma hem från England
Jag har väl knappast lärt mig nåt sen sist
Nej inte jag
Men dina ord ligger och gnager här dag efter dag

Jag hugger i sten
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0