Elmia -08

Ja, och det var det årets Elmia!
Kan det vara det bästa året? Ja, det kan det...

Resan började redan från Kalmar, upp vid 06.00 och packa det sista o iväg til Vetlanda i jäkla skitväder!
Körde 70 nästan hela vägen, men hem kom jag! Tilda o Lina kom o hämtade mig vid 09.00, sen iväg till en redan dragen Tessan haha*! Åka o grejja lite sen iväg till Hasses vid 10.00! Plocka upp Eve. Längst fram såklart ;)
Rulla uppåt Jönköping med pit-stop i Nässjö och Tenhult (Tingsryd som jag kallade det?). Fest hela vägen upp, Tessan blev utsatt för nåt "milt pinsamt" haha. Väl i Jkpg upp till A6 o köpa strumpor, kan vart dom finaste för övrigt ;). Vidare till Elmia och in där o fan bara flumma runt!
Lina, jag o Miss Kitty är ett vinnande gäng så att säga! Tessan var mest trött o Tilda hade mest kul åt oss ;)
Haha o det kan jag förstå!! Gudens....

Tillbaka till Vetlanda, hmm? ja?? nån gång?, upp till mig o byta om, o då kom påskakärringar! Såå söta!
Sen ut till Näshult o härja med Elias, vidare till "Farstorp City" på fest! Mycket dansande där alltså! Och herregud, man kan ju inte hålla käften heller när man är på luren!! MEEEEEEN, han förtjänade det, puckot!

Sen in till UP, och ett lååååångt psykologsamtal, men det var ju trevligt på sitt sätt! Man frös inte i a f!
In på up, o herregud! upp o ner i vågor så att säga, eller vad säger du Tildis? ;) Röjj på scenen!!

Sen upptäckte jag till min stora förvåning att min garderobsbricka va borta! Attans!
Vänta till sist, o då är det visst så att mina grejer är borta! NÅGON har hämtat ut mina grejer!!!!!!!!
Plötsligt kommer vakten in med mina älskade skinnjacka o min halsduk, och säger att en tjej har lämnat dom till honom för att hon fick ut fel jacka! Men väskan var fortfarande borta, med min tröja i! Min väska, med kamera, smink, medicin!! FAN!! Jag vart sjukt bitter o gick runt i letade efter den, till slut gav jag upp och GICK hem för att alla jäkla taxibilar var upptagna! Svinigt kallt!!!

Dagen efter på påskmiddagen med mina släktingar får jag ett sms, där det visar sig att en kille hade hittat min väska utanför UP, en bit bort, tagit med den hem, hittat min patientbricka i den och fått reda på mitt nummer, o hörde av sig! Så jag hämtade min väska igår på vasagatan, och ALLT var kvar!! Varenda grej!
Det är SÅ SKÖNT att man vet att det trots allt finns ärliga människor där ute!!

Nu ska jag äta Janssons o prinskorvar!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Machuna

För min del va detta årets elmia det bästa ever. och jag va inte ens inne.. Fy fan va illa. Men fuck va kul jag hade. hm? ja jag höll inte heller tyst kan jag säga när jag fick syn på han. Så går det när man e full.. :P

Fan vilken snäll människa. Förstår om du va överlycklig när han ringde och sa att han hade din väska. Fasen så snällt. Heja ÄRLIGA människor..

kram

2008-03-25 @ 06:33:05
URL: http://machuna.wordpress.com
Postat av: Tilda

Du det vill jag lova... Vilken kanon helg alltså! Fyllekaja!! :P

2008-03-25 @ 20:43:13
URL: http://ladymidnight.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0